domingo, 11 de marzo de 2018

De la imatge fixa a la imatge en moviment

MUYBRIDGE
Va ser un dels fotògrafs pioners en la cronofotografia i el primer a fer fotografies sequencials per després animar-les.
"El cavall en moviment"
GERMANS LUMIERE
Van ser ser uns físics, inventors i treballadors industrials francesos. Reconeguts per la invenció del cinematògraf, el qual va ser fruit de la combinació de diferents invents anteriors (càmera fotogràfica, fusell fotogràfic, pel·lícula de 35 mm, llanterna màgica, etc.). Aquesta aportació va permetre avançar en el camp de les pel·lícules, sobretot relacionades al cinema, així com en el de la imatge, fins a arribar a la indústria que avui tots coneixem. També van fer notables aportacions al camp de la fotografia amb innovacions com el fotorama i l'autocrom.
Van ser els primers a presentar una pel·lícula "La llegada del tren", més tard, al 1825, van presentar "La salida de la fábrica", que durava 45 segons.


La llegada del tren

THOMAS ALVA EDISON
Va ser un inventor i un home de negocis dels Estats Units que va crear molts aparells importants. Conegut com El mag de Menlo Park va ser un dels primers inventors que va aplicar els principis de la producció en massa a la invenció.

Edison va ser considerat un dels més prolífics inventors del seu temps, va aconseguir 1.093 patents al seu nom. La majoria d'aquests invents no eren completament originals, i eren fets veritablement pels seus nombrosos empleats. Edison va ser criticat per no compartir els mèrits.


Va inventar el fonògraf (aparell capaç de gravar i reproduir sons) i va perfeccionar la bombeta o làmpada d'incandescència, després d'experimentar amb més de 1000 materials diferents, i aconseguir industrialitzar-la amb filament de bambú carbonitzat. Va descobrir l'anomenat efecte Edison, que permet el funcionament del díode d'incandescència.
A més, va inventar el kinetoscopi i a 1913 va presentar el cinema sonor usant el quinetòfon.

Edison i el fonògraf
GEORGE MÉLIÈS
Va ser un il·lusionista i cineasta francès que va innovar amb efectes especials, el troc d'aturar, la exposició múltiple, la càmera ràpida, la dissolució d'imatges i pel·licula en colors.
Al 1902 va presentar la seva primera pel·lícula sencera "Viatge a la lluna"


Viatge a la lluna
ALICE GUY
Va ser una escriptora de guions i directora. Combina imatge en moviment amb art teatral "la fada de les cols". Al 1906 va rodar "La vida de crist" usant cronòfon, construeix l'estudi de cine més ben equipat de l'època. Va ser pionera en les tècniques de màscara de doble expressió i retrocés.


Alice guy
CHARLES CHAPLIN
Prenent com a referència el cinematògraf dels germans Lumière, com així també el kinetoscopi d'Edison, va fabricar una càmera tomavistas amb la qual va iniciar les seves produccions. Els seus experiments van consistir en l'afany de combinar el fonògraf amb el cinematògraf, però els resultats van ser de mala qualitat i no va tenir èxit.
Pathé Frères va ser la primera companyia a integrar les tres branques en què es divideix la indústria del cinema: producció, distribució i exhibició.

La seva primera pel·lícula va ser  Gentlemen of Nerve (1914).

Charles Chaplin


 MIERA ZECCA
 Actor, guionista, director i decorador cinematogràfic desenvolupat dins de la companyia Pathé. Ell va abordar el cinema de fantasia amb tendència a realista, el seu llenguatge cinematogràfic poc a poc va anar agilitzant-se i va començar a utilitzar plans més propers substituïnt-los per plans generals.

ESCOLA BRIGHTON
Grup de fotògrafs que van descobrir la fragmentació del relat i, temps després, la de l'escena (principi el muntatge) utilitzant càmeres filmadores per experimentar. Són els primers en filmar una persecució en tres preses (lladre de fruites).

EDWIN S. PORTER



Va centrar-se en explicar una història cinematogràfica elaborada, amb més escenaris i narrador per així tenir una millor comprensió. Va descobrir el muntatge paral·lel, el muntatge simultani i fa proves per l'altern. A més, posa les bases del cinema d'acció i ofereix relacions psíquiques i psicològiques.

Edwin S. Porter

LEÓN GAUMONT
Interessat en els aspectes tècnics i mecànics del cinema, va fabricar i vendre aparells cinematogràfics i després es va centrar en la producció cinematogràfica.

León Gaumont
 LOUISE FEUILLADE
 Assistent d'Alice Guy que després de la seva retirada, va ser el cap de producció de la companyia. És conegut pel cinema d'episodis i serial cinematogràfic, a més, abordà temes infantils i realistes evitant la fantasia i representant les coses com són. El seu punt de màxima creativitat va coincidir amb la Primera Guerra Mundial, on el públic mostrava major interès.

Louise Feuillade
LOUISE AIMÉ AGUSTIN LE PRINCE
És conciderat el pioner de la pel·lícula cinematogràfica. El seu pare era un amic íntim de Daguerre i li va donar una sèrie de lliçons en l'art. La seva primera pel·lícula fou Accordion Player, un curt d'un home tocant l'acordió.
Louise Aimé Agustin Le Prince












No hay comentarios:

Publicar un comentario