Les pel·lícules estan formades d'una sèrie de fotogrames. Aquests es poden classificar de diverses maneres segons els plans i angulacions.
- Pla general: Abarca un paisatge o gran decorat, els personatges estan ausents o apareix molt petit davant tot el que el rodeja. El que més interesa és el paisatge i l'ambient.
- Pla conjunt: Caben uns set o vuit personatges emmarcats en el seu espai i ambient social; a més, es poden distingir alguns aspectes i/o expressions. El més important és el paisatge o decorat i la acció que dóna lloc allà.
|
Pla conjunt Space Odyssey |
- Pla sencer: Hi ha diversos personatges de peu i sencers. El paisatge és més important que els personatges.
- Pla americà: Talla als personatges pels genolls, els personatges tenen el protagonisme junt amb els seus gestos i moviment o postura. El que interessa és l'impacte de l'entorn en l'acció dels personatges a més de la seva resposta.
- Pla mig: Talla al personatge per la cintura, sense fer desapareixer la prescència corporal, té més protagonisme el rostre. Interessa l'acció dels personatges en repòs.
- Primer pla: Es mostra el rostre del personatge, dóna protagonisme a la seva expressió (sentiments, pensaments, emocions íntimes).
- Pla detall: Mostra una part del cos o rostre; o un objecte o detall d'aquest mateix. Es destaca la importancia d'un aspecte en concret al desenvolupament d'una acció. Produeix un fort impacte psicològic a l'espectador.
- Angle mig o natural: La càmera es situa a l'alçada dels ulls del personatge. S'utilitza per donar naturalitat a l'escena.
- Angle picat: L'acció es capta des d'adalt, per sobre dels personatges o dels objectes. S'utilitza per fer petit o ridiculitzar un personatge. Busca efectes d'inferioritat, angoixa i soledat.
- Angle contrapicat: L'acció es capta des d'abaix. la càmera es situa per sota. s'utilitza per produir una sensació de superioritat, grandiositat o poder.
- Angle zenital: La càmera es troba en posició de picat extrem, domina l'escenari des d'adalt.
|
Angle zenital Space odyssey |
- Angle nadir: La càmera es troba en posició de contrapicat extrem, domina l'escenari des d'abaix.
- Angle aberrant: La càmera es troba en enquadrament desequilibrat, s'inclina per transmetre una sensació d'inquietud o creativitat.
- Angle impossible: Es dóna quan la càmera es situa en una posició inaccessible per ella.
No hay comentarios:
Publicar un comentario