jueves, 22 de febrero de 2018

Anàlisi de publicitat


Aquest és un anunci de la multinacional sueca IKEA. L'empresa McCann ha fet la creació i producció de la campanya publicitaria "Díselo cantando".
El target a qui va destinada és principalment la gent jove d'entre 18-35 anys, amb un nivell econòmic baix-mitjà, que ha decidit començar una nova etapa de la seva vida i formar la seva pròpia família. És imprescindible que sigui gent que viu a ciutats econòmicament desenvolupades. tant homes com dones, siguin solters o casats, amb fills o sense, són un bon tipus de clientela per IKEA. Persones que busquin donar un canvi radical a l'aspecte de la seva llar.

Els recursos publicitaris que apareixen en aquest anunci són per convencer el seu públic objectiu, crear la necessitat de fer un canvi a casa teva fent la comparativa de dues vivendes, una antiga i la que t'intenten vendre, que es veu molt més moderna.
A més de convèncer, tracten també de seduir el públic utilitzant tècniques com els patrons ideals, fan creure que la solució definitiva a modernitzar la teva llar és comprar mobles a IKEA. Amagant els inconvenients com ara que has de ser tu qui ha de muntar-ho tot.
Et donen a entendre que els patrons de família ideal són les que compren a IKEA, aquest tipus de família estàndard apareix com que viu en un pis acollidor i ells són feliços amb el que tenen.
Un altre recurs que es fa servir és la dissonància cognitiva, crea la intranquil·litat de que si no acondiciones la teva llar amb productes d'ÌKEA, vol dir que estàs anticuat i que la gent et ridiculitzarà per l'aspecte de casa teva, en part vol que el públic senti una certa por al rebuig si no tens mobles IKEA a casa.
Tot i no ser principal, un recurs que també s'utilitza és l'aparició d'un bebé, que transmet tendresa.
Fa ús de les exageracions quan es descriu l'aspecte de la vivenda com "un marrón", a més d'humor amb els comentaris que es fan entre les parelles: "filtro de desenfocar", "a ti que te afecta hasta el cambio de horario" fent al·lusió a que la casa és molt antiga i sembla que visquin en una altra època, com pot ser que no li molesti si fins i tot quan s'endarrereix una hora li afecta.
Pel que fa a la imatge de marca. IKEA s'identifica amb els colors groc i blau.


Aquest és un anunci de Casa Tarradellas, una empresa d'embotits i precuinats com ara pizzes.
El target a qui va destinat és, en aquest cas a gent jove i adults amb adolescents a càrrec, tot i que es pot sobreentendre que el rang d'edat és molt més ampli. Va dirigit a ambdós sexes, amb un nivell socioeconòmic baix-mitjà. És evident que el tipus de persones a qui va dirigit aquest anunci és a gent que els agrada menjar, concretament pizza i no tenen temps per fer-ne una d'artesana, per exemple.
Els recursos que aparèixen en aquest anunci són de família normal, donant a entendre que tothom pot passar per una situació com aquesta i que la majoria comparteix estones així amb els seus. Per tant, també podriem afegir el fet de "sigues com la resta", tothom compra pizza tarradellas per estar millor.
Magnifica considerablement els problemes de la filla adolescent sobretot quan diu que era el amor de la seva vida, o quan decideix no sortir de la seva habitació mai més. A continuació ve la "solució fàcil" del pare, al no saber com afrontar aquesta situació proposa fer una pizza per "treure-li les penes" amb el menjar que li agrada a ella.
Fa ús de noves tecnologies, quan la filla entra a casa i està amb el mòbil, a més de mencionar que el seu xicot l'ha deixat a través d'aquest.
Transmet, d'una manera o una altra, tendresa, les ruptures amoroses d'adolescents i el no saber afrontar aquest tipus de situacions tan complicades.
Fa ús d'un eslogan, "com a casa, a cap lloc" donant a entendre que és el millor per reunions familiars i que és l'alternativa perfecta si no hi ha temps de cuinar, ja que aquestes pizzes estan com si haguessin estat fetes a casa.
Apareix un logo i els colors dominants són vermell i groc.


Aquest és un anunci d'una empresa de cotxes, KIA. 
El target a qui va dirigit és a persones majors de 18 anys que tinguin carnet de conduir, sense distinció de sexe. El seu nivell socioeconòmic ha de ser mitjà-alt a causa dels elevats costos que suposa comprar i mantenir un cotxe. El perfil de gent a qui els interessa atraure són persones que els agradi conduir amb certes comoditats  petits luxes que fan aquest cotxe diferent a altres.
Utilitza patrons ideals, principalment testimonis famosos, Rafa Nadal, a més de transmetre la idea de ser innovador i el·lit.
Fa crear una necessitat que no és bàsica, com l'obertura automàtica de les portes, per exemple.
També es té present la tendresa am l'aparició de dos nens a l'anunci parlant dels "superpoders" dels seus pares, tenint en compte recursos lingüístics com ara les exageracions.
No hi ha cap dubte en que es fa ús de noves tecnologies, avenços en cotxes que no tothom pot gaudir de les seves comoditats.
El logo consisteix en el nom de la marca, KIA. És simple i en color platejat am amb un toc modern.
També té un eslogan: "Dissenyat per sorprendre't", donant a entendre que cada cop aquests cotxes són més innovadors i es treballa amb tecnologia d'avantguarda per oferir al consumidor el millordel mercat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario