martes, 27 de febrero de 2018

Webquest. El món del còmic



STAN LEE

Stanley Martin Lieber és un escriptor i editor de còmics estatunidenc, a més de productor i actor de cinema. La seva fama es deu principalment per ser el creador de diversos superherois com Spider-Man, Hulk, Iron Man, Los 4 Fantásticos, Thor, Los Vengadores, Daredevil, Doctor Strange, X-Men i Bruixa Escarlata. Va ser ell qui va expandir Marvel Comics, convertint-la en una gran corporació multimèdia. 

El caracteritza les seves aparicions a les pel·lícules Marvel.

Stan Lee

YELLOW KID
The Yellow Kid és el nom d'un personatge de còmic estatunidenc que va ser creat i dibuixat al voltant del 1895  per Richard F. Outcault a la tira còmica Hogan's Alley. Va ser una de les primeres tires en aparèixer a diaris, tot i que ja apareixien en dibuixos animats.
Tot i ser de dibuixos, aquest treball va destinat al públic lector adult.  És definit com "un teatre de la ciutat de finals de segle, en el que les classes i les tensions racials del nou entorn urbà i consumista van ser protagonitzades per un grup trapella de nens de Nova York."
Va ser el primer en incorporar la paraula escrita mitjançant globus a la seqüència d'imatges.

The Yellow Kid

BUCK ROGERS
Personatge de ciència ficció que va apareixer per primer cop com a Anthony Rogers. És un heroi de dues novel·les escrites per Philip Francis Nowlan publicades a la revista Amazing Stories, és més conegut per convertir-se en la primera de les historietes de ciència ficció, després de la seva publicació com a tira de premsa.
Es va introduir el concepte de la exploració espacial seguint els passos dels pioners literaris com H. G. Wells.
WILL EISNER
Va ser un influent historietista estatunidenc que va crear al famós personatge The Spirit al 1941 i popularitzà el concepte de novel·la gràfica a partir del 78. Eisner va escriure dos obres fonamentals sobre la seva creació: El còmic i l'art seqüencial i la narració gràfica.


OSAMU TEZUKA
Dibuixant de manga considerat "déu del manga" gràcies a la seva prolífica producció, a les seves tècniques pioneres (com el pas de les historietes als story manga, o manga de llarga durada amb una trama molt més elaborada) i a la novel·la gràfica. A més, un dels trets més característics de l'animació i del manga japonesos, amb el shojo com a màxim exponent d'aquesta característica, els ulls desproporcionadament grans, és un dels més importants llegats de Tezuka al món del manga, influenciat en bona part pels dibuixos animats de Walt Disney
Entre les més de set-centes obres que va fer destaquen: Astroboy.

Astroboy


MARVEL
Marvel Comics és una de les dues editorials més importants de còmics nord-americans. Fundada el 1939 com a editorial de còmics de superherois, passada la Segona Guerra Mundial va centrar-se més en una línia de monstres i ciència-ficció fet que va provocar que entrés en una davallada de vendes que la va portar gairebé a la desaparició.
Però als anys 60, el guionista i creador Stan Lee va revolucionar-la amb la creació dels Quatre Fantàstics, Spiderman, Daredevil, L'increïble Hulk, X-Men, els Venjadors, i d'altres com ara Thor, Iron Man o el Capità Amèrica, fent que passés per davant de l'eterna competidora DC Comics.

Una diferència crucial amb la competència i que ha creat legions de seguidors és que els superherois de Marvel, a diferència dels de DC, tenen una vida privada al darrere, per exemple, en les històries de Spiderman és tan important la seva lluita contra els malvats que la seva lluita per arribar a final de mes o en Iron Man la seva lluita contra el seu alcoholisme. Marvel va ser la primera editorial que va humanitzar els herois, baixant-los del pedestal i dotant-los de debilitats humanes.




DICK TRACY
És una tira de còmic protagonitzada pel detectiu Dick Tracy. Va ser creat per Chester Gould. Aquest va compensar un dibuix molt pobre, amb unes històries molt realistes, en els seus inicis no varen faltar les crítiques d'alguns sectors per l'enorme brutalitat i violència de les seves pàgines,una violència que reflectia l’època dels gàngsters de Chicagode la dècada del 1930. Gould va fer tot el possible per mantenir-se al dia amb les últimes tècniques de lluita contra el crim, mentre que Tracy acabava sovint un cas amb un tiroteig, al mateix temps, utilitzava els aparells més avançats de la ciència forense, per perseguir als dolents. Aquest còmic va ser un exemple primerenc del procediment policial en el còmic de sèrie negre.

Dick Tracy

BLACK HOLE
Fou una sèrie limitada de còmics de 12 exemplars escrits i il·lustrat per Charles Burns. La història tracta de les consequències d'una enfermetat de trasmissió sexual que causa mutacions grotesques en adolescents.Burns diu que les mutacions poden llegir-se com a una metàfora de l'adolescencia, el despertar sexual i la transició al món adult.

Black Hole

ALAN MOORE
És un escriptor anglès conegut principalment pel seu treball com a escriptor de còmics, un mitjà en el qual ha produït un gran nombre de sèries força aclamades tant per la crítica com a nivell popular, incloent Watchmen, V de Vendetta i From Hell. Freqüentment descrit com el millor escriptor de novel·la gràfica de la història, també ha estat descrit com "un dels escriptors britànics més importants dels últims cinquanta anys"
L'obra de Moore és reconeguda per aportar una maduresa i una sensibilitat pròpies de la literatura a un mitjà escàs en aquests atributs. A més d'incloure sovint temes adults en els seus relats, Moore ha expandit les possibilitats expressives del còmic per mitjà de la creació d'efectes narratius específics del mitjà i l'experimentació de diverses combinacions de text i imatge.

Alan Moore

BLANKETS.
És una novel·la gràfica de Craig Thomson publicada tan en cartalà com en castellà als Estats Units el 2003, per Top Shelf. 
Aquesta novel·la explica la infància i adolescència del mateix autor i dibuixant . El còmic explica com el protagonista viu la seva infància en una petita comunitat rural i religiosa. El viatge del protagonista gira entorn de la relació amb el seu germà, amb el món del dibuix i amb el seu primer amor. 

Blankets

KATSUHIRO OTOMO
És un dibuixant de manga, director d'anime i guionista tant de manga com d'anime. És conegut sobretot per la direcció d'Akira, una de les pel·lícules més influents de l'anime, així com per ser l'artista de manga original en què es basa la pel·lícula.

Otomo

SCOTT PILGRIM
És una sèrie de novel·les gràfiques realitzada pel dibuixant canadenc Bryan Lee O'Malley, que abasta sis volums, tot i que s'han publicat cinc volums, que han estat llançats per l'editorial independent estadounidenca Oni Press.
En el còmic, es narra la història de Scott Pilgrim, un jove que tractarà de conquistar a una xica dita Ramona Flowers. Encara que parteix com una comèdia romàntica, al llarg de tota l'obra es presenten múltiples referències a la cultura popular de videojocs, música o còmic entre altres aspectes.
La saga ha estat una de les més venudes en els últims temps, i a causa del seu èxit en vendes i crítica es realitzarà una adaptació al cinema.

Scott Pilgrims

WARREN ELLIS
És un guionista de còmics (Gravel), però també ha escrit novel·les, ha col·laborat en videojocs i creat guions per a televisió. En general, la carrera d'Ellis s'ha mogut entre el corrent principal del còmic de superherois i la creació de petites sèries limitades d'històries independents, amb el primer que se li passa pel cap, però sempre amb la crítica, la sàtira i la ciència-ficció com a grans protagonistes. La seva especialitat és la mescla de crítica sociocultural, tecnologia i ciència-ficció.
Warren Ellis

ROBERTO ALCÁZAR
És un personatge de ficció de còmic, i una sèrie de còmic. Els protagonistes de la sèrie són Roberto Alcázar, que en els seus inicis era un aventurer, doncs es titulava, "Roberto Alcázar, el intrépido aventurero español", però que ben aviat va passar a ser un detectiu, acompanyat de l'altre protagonista un noi de catorze anys, anomenat Pedrín.
Roberto Alcázar, és l'heroi de la sèrie. Del seu passat no se'n sap res. És una persona extremadament seriosa, convencional i molt formal, les emocions son totalment alienes a la seva persona, la seva relació amb el sexe femení és estrictament per raons professionals i amb unes maneres exquisides. Tot plegat era un somni de Pedrin que a l'última vinyeta es desperta amb un orinal al cap fent la funció d'escafandre espacial.

Roberto Alcázar

JOE SHUSTER
Era un dibuixant de còmic canadenc, conegut per ser el co-creador, amb l'escriptor Jerry Siegel del personatge de còmic Superman, publicat per primera vegada al Action comics al Març del 38.

Joe Shuster

FRANCISCO IBAÑEZ.
És un prolífic dibuixant de còmics català en castellà. És el creador de gran quantitat de sèries humorístiques, com Mortadel·lo i Filemó. A Espanya moltes de les seves sèries es perceben encara com una icona essencial de la vida de diverses generacions i molts altres dibuixants posteriors de còmic reconeixen la seva enorme influència.
Els seus àlbums han aconseguit vendre més de 150 milions de còpies, un fenomen comercial que rivalitza amb els grans èxits de mercats consolidats com el japonès, convertint-lo en un dels èxits més importants de la història del còmic, i en l'autor català que ha aconseguit vendre mai tantes còpies de les seves obres.

Francisco Ibañez

FRANK MILLER
Fou un escriptor stadounidenc d'historietes, novel·lista, inker, guionista, director de cine i productor, més conegut per les seves històries de còmics i novel·les gràfiques com Ronin, Daredevill, The Dark Knight Returns, Sin City i 300.
Miller fou inclòs al saló de la fama del Premi Will Eisner. Va crear els personatges de còmic Elektra per a la sèrie Daredevill de Marvel Comics i una versió femenina del personatge de Robin. Carrie Kelley, per a DC Comics.
Miller destaca per combinar influències de cinema negre imanga en les seves creacions de còmic.
 
Frank Miller

PERSÉPOLIS
És una sèrie de còmics autobiogràfics i històrics realitzats en blanc i negre per Marjane Satrapi i publicats a França entre el 2000 i el 2003. La sèrie explica la vida de l'autora, des de la seva infantesa a l'entrada en la vida adulta. Aporta un enfocament diferent dels relats històrics habituals, ja que en aquesta obra els esdeveniments es veuen des de l'interior i es viuen més que s'expliquen.
El 2007, la sèrie fou adaptada al cinema d'animació en una pel·lícula realitzada per Vincent Paronnaud  i Marjane Satrapi que va obtenir el premi del jurat en el Festival de Cannes.

Resultat d'imatges de persepolis comic
Persépolis


HAYAO MIYAZAKI

És un destacat director, productor, animador, guinista, director i il·lustrador d'anime japonès. Cofundador de l'estudi Ghibli, juntament amb Isao Takahata, és considerat un dels grans mestres de l'animació japonesa a nivell internacional.

Hayao Miyazaki


HERGÉ
Georges Remi va ser un historietista belga de gran renom, sobretot gràcies a la creació del famós personatge Tintín, l'any 1929. Georges Remi és més conegut amb el pseudònim Hergé, el qual prové de la pronunciació en francès de les seves inicials a l'inrevés (R.G). A part del Tintín, va crear amb èxit altres personatges, tals com Jou, Zette i Jocko o Quico i Flupi.

Resultat d'imatges de tintin hergé
Tintin

BONE
Bone és una sèrie de còmic independent, publicada en 55 números entre el 1991 i el 2004, escrita i dibuixada per l'americà Jeff Smith. Els seus dibuixos en blanc i negre, estan inspirats en els dibuixos animats i en les tires còmiques, notant-se una notable influència del còmic Pogo d'en Walt Kelly. En una entrevista va dir que "També era un gran fan d'en Carl Barks i Pogo, per tant era per mi molt natural dibuixar amb aquesta mena de barreja entre en Walt Kelly i en Moebius". Tanmateix, la història conté tant comèdia blanca com fosca fantasia èpica.

La revista Time Magazine va indicar que la sèrie era "tan dramàtica com el cicle d'El Senyor dels Anells, però molt més divertit."

Resultat d'imatges de comic bone
Bone

MIKE MIGNOLA
Michael Joseph "Mike" Mignola és un escriptor i artista de còmic i novel·la gràfica americà. És especialment conegut per ser el creador de la sèrie de còmics Hellboy per a Dark Horse Comics. Ha treballat en diversos projectes d'animació com Atlantis: The Lost Empire i l'adaptació del seu còmic The Amazing Screw-On Head.

Resultat d'imatges de comic mike mignola
Hellboy

DC
DC Comics és una editorial nord-americana dedicada a la realització i venda de còmics fundada el 1937 i subsidiària d'AOL-Time Warner, actual Time-Warner. Les inicials DC són una abreviatura de "Detective Comics", un dels primers títols emblemàtics de la companyia. Es tracta d'una de les majors companyies d'historietes a nivell mundial. Entre alguns dels seus títols més coneguts trobem: Batman, Superman, La Lliga de la Justícia. Durant dècades DC Comics ha estat una de les dues majors companyies de còmics als Estats Units, l'altre és Marvel Comics. La seva seu es troba a Nova York.

Resultat d'imatges de comic DC
DC comics

UDERZO I GOSCINNY
René Goscinny va ser un dibuixant i guionista de còmics francès. És un dels autors francesos de més èxit a tot el món, amb més de 500 milions de llibres venuts, traduïts a més de trenta idiomes.


Va ser cofundador de la revista setmanal Pilote, i va guanyar fama com a guionista de diverses historietes, treballant amb dibuixants destacats de Bèlgica i França. Les seves creacions més famoses són: Astèrix, el Gal (juntament amb Albert Uderzo a la revista Pilote, l'any 1959); Lucky Luke (amb Morris), o el Gran Visir Iznogoud.

Resultat d'imatges de comic uderzo y goscinny
Astérix

NEIL GAIMAN
Neil Richard Gaiman és un conegut autor de còmics i escriptor de ciència-ficció i fantasia. Va néixer el 10 de novembre de 1960 a Portchester (Regne Unit). És un prolífic autor de relats, novel·les gràfiques, obres teatrals, assaigs, llibres de ciència-ficció i fantasia, per a adults i nens. Escriu també guions per a cinema i televisió. Entre les seves obres destaquen la sèrie de còmics The Sandman (1989) i les novel·les Stardust (1999), American Gods (2001), Coraline (2002) i The Graveyard Book (2008). Ha rebut nombrosos reconeixements, com els premis Hugo, Nebula i Bram Stoker o les medalles Newbery i Carnegie. L’any 2013, The Ocean at the End of the Lane (2013) va ser escollit llibre de l’any als National Book Awards britànics.

Resultat d'imatges de comic neil gaiman
Sandman

FLASH GORDON
Flah gordon, és un personatge de ficció de còmic aquest personatge va ser creat pel dibuixant Alex Raymond el 7 de gener del 1934 per al King Features Syndicate, com a pàgina dominical. Malgrat haver estat creat inicialment per competir amb les aventures de Buck Rogers en el terreny de la ciència-ficció, ràpidament va desenvolupar més popularitat i va esdevenir més perdurable en el temps.

Resultat d'imatges de comic flash gordon
Flash Gordon


JOE SACCO
Joe Sacco (Malta, 2 d'octubre de 1960) és un periodista estatunidenc autor de còmics com a reportatges sobre zones en guerra. Els més destacats són Palestine (1993) i Safe Area Goražde: The War in Eastern Bosnia 1992-1995 (2000), que li han valgut nombrosos premis i reconeixements, entre ells el Premi American Book i el Premi Eisner. Usa un llenguatge satíric, narracions en primeres persones i combinació de vinyetes en blanc i negre i text per relatar les condicions de vida i els punts de vista dels conflictes de més actualitat, dins l'anomenat corrent de nou periodisme.

Resultat d'imatges de comic joe sacco
Vinyeta Sacco

100 BULLETS
100 Bullets és una historieta nord-americana publicada per DC Comics sota la seva marca Vertigo. Escrit per Brian Azzarello i il·lustrat per Eduardo Risso, el còmic va funcionar per a 100 temes i va guanyar el Premi Eisner i el Premi Harvey.
Resultat d'imatges de comic 100 bullets
100 bullets

MOEBIUS
Jean Giraud va ser un dibuixant de còmics i il·lustrador francès, conegut inicialment amb el pseudònim Gir i posteriorment també com a Moebius.

Durant els seus inicis, quan era conegut com a Gir, es dedicava a dibuixar westerns. Més endavant, durant els anys 70 i principis dels 80, la seva carrera va evolucionar com a dibuixant d'històries fantàstiques de ciència-ficció. La seva fama va anar en augment fins al punt que al seu país el van arribar a classificar com a company dels anomenats nous filòsofs (nouveaux philosophes) francesos.

Resultat d'imatges de comic moebius
Il·lustració Moebius

VERTIGO
Vertigo és un segell de l'editorial de còmics nord-americà DC, creat el 1993 per diferenciar els còmics englobats en ell dels de la resta de l'editorial de temàtica més enfocada a un públic de totes les edats. En canvi, els còmics englobats a Vertigo estan dirigits a un públic més adult, tant en els seus gèneres, entre els quals s'inclou crim, terror, suspens, western, i ciència ficció, com en la forma d'explicar les històries, que sovint inclouen sexe i violència explícita, a més d'altres aspectes controvertits.

En l'actualitat, cap sèrie de Vertigo perdura des de la creació del segell, totes les col·leccions actuals s'han incorporat al recorregut del mateix.

Resultat d'imatges de comic vertigo
Vertigo

ALEX ROSS
Alex Ross és un il·lustrador i dibuixant d'historietes nord-americà aclamat per l'hiperrealisme del seu treball. Des dels anys noranta va col·laborar per a la indústria del còmic en dues de les més importants cases editorials, Marvel Comics i DC Comics.

Resultat d'imatges de comic alex ross
Il·lustració Alex Ross

MAUS
Maus: Relat d'un supervivent, és una novel·la gràfica del dibuixant estatunidenc d'origen polonès Art Spiegelman que relata com son pare va sobreviure a l'Holocaust com a jueu a la Polònia de la Segona Guerra Mundial, al camp de concentració d'Auschwitz. Aquest treball fou guardonat el 1992 amb el premi Pulitzer. L'obra ha estat traduïda de l'anglès a molts idiomes, entre els quals al català per l'editorial mallorquina Inrevés Edicions. El material autobiogràfic va ser recollit per Spiegelman a entrevistes gravades, presencials o per telèfon, a les quals ell va afegir la pròpia opinió o revisió posterior.

Resultat d'imatges de comic maus
Maus








lunes, 26 de febrero de 2018

Peanuts

Característiques del còmic


- Vinyetes: Generalment quadrades o rectangulars, les més grans no solen estar delimitades per cap línia que no sigui el dibuix mateix. Hi ha alguna circular i separacions animades (dibuixos entre vinyeta i vinyeta).


- Cartutxos narratius: Hi ha escassedat de cartutxos. Es fan servir en dues ocasions concretes: a la introducció, on expressa tot el que diu Linus quan no esta present a la vinyeta; i per situar l'escena en el temps.



- Bafarades: La majoria expressen enunciats dits pels personatges sense cap altra intenció que no sigui informar. De tant en tant apareixen bafarades en forma d'ona, donen a entendre que allò que es diu vol passar desapercebut o s'intenta que no s'escolti gaire.
Hi ha alguna en forma de núvol on s'expressen somnis.
Quan algun dels personatges està desesperat, s'omet l'ús de bafarades.




- Deltes: Sempre senyalant qui diu l'enunciat. Gairebé sempre està present a la vinyeta el personatge, exceptuant els casos on es vol enfatitzar més l'expressió del receptor que la de l'emissor, aquí es quan es deixa el personatge fora de camp.


- Text: Sempre s'escriu en majúscules, amb la mateixa tipologia i tamany excepte en expressions exclamatives; on les lletres són més allargades.


- Línies cinètiques: Indiquen la direcció d'un llançament, caiguda o recorregut; moviments circulars o cops i moviments fets pel vent.





- Ideogrames: Hi apareixen alguns com per exemple: gotes (expressen preocupació o plor), exclamacions o interrogants, cors (per indicar el sentiment d'amor), estrelles (mareig), gargots (expressa que algú està emprenyat).


- Onomatopeies: Per donar a entendre que s'ha produit algun cop (WAP!, PING, BAM!, STOMP, BLAM!), caigudes o que alguna cosa ha rebotat (WHAM!, CLUMP, THUMP THUMPITY THUMP), sorolls fets per algun dels personatges (Z, AINS, HOHOHAHOHAHA, ohhh, AUUUU!, BAHHH!, sniff sniff, buah!, ahhh!), que alguna cosa s'ha trencat (ding, rip!, smash!), per expressar silenci (tip tip tip)



- Personatges: Són animats, no realistes. Simulen personatges infantils, de curta edat.
S'assemblen entre ells, dóna la sensació que tots estan fets sobre la mateixa base, ja que tenen el mateix nas, coll, peus i constitució. Es distingeixen per la forma de la cara (si es més rodona o més allargada), el cabell, la roba i l'altura de cada personatge.


- Trames/color: Sempre es mantenen les mateixes línies i patrons en la vestimenta dels personatges. Les ombres estan representades al terra amb línies.



-Disseny: Fet a mà, esborranys fets a llapis i bolígraf.


jueves, 22 de febrero de 2018

Anàlisi de publicitat


Aquest és un anunci de la multinacional sueca IKEA. L'empresa McCann ha fet la creació i producció de la campanya publicitaria "Díselo cantando".
El target a qui va destinada és principalment la gent jove d'entre 18-35 anys, amb un nivell econòmic baix-mitjà, que ha decidit començar una nova etapa de la seva vida i formar la seva pròpia família. És imprescindible que sigui gent que viu a ciutats econòmicament desenvolupades. tant homes com dones, siguin solters o casats, amb fills o sense, són un bon tipus de clientela per IKEA. Persones que busquin donar un canvi radical a l'aspecte de la seva llar.

Els recursos publicitaris que apareixen en aquest anunci són per convencer el seu públic objectiu, crear la necessitat de fer un canvi a casa teva fent la comparativa de dues vivendes, una antiga i la que t'intenten vendre, que es veu molt més moderna.
A més de convèncer, tracten també de seduir el públic utilitzant tècniques com els patrons ideals, fan creure que la solució definitiva a modernitzar la teva llar és comprar mobles a IKEA. Amagant els inconvenients com ara que has de ser tu qui ha de muntar-ho tot.
Et donen a entendre que els patrons de família ideal són les que compren a IKEA, aquest tipus de família estàndard apareix com que viu en un pis acollidor i ells són feliços amb el que tenen.
Un altre recurs que es fa servir és la dissonància cognitiva, crea la intranquil·litat de que si no acondiciones la teva llar amb productes d'ÌKEA, vol dir que estàs anticuat i que la gent et ridiculitzarà per l'aspecte de casa teva, en part vol que el públic senti una certa por al rebuig si no tens mobles IKEA a casa.
Tot i no ser principal, un recurs que també s'utilitza és l'aparició d'un bebé, que transmet tendresa.
Fa ús de les exageracions quan es descriu l'aspecte de la vivenda com "un marrón", a més d'humor amb els comentaris que es fan entre les parelles: "filtro de desenfocar", "a ti que te afecta hasta el cambio de horario" fent al·lusió a que la casa és molt antiga i sembla que visquin en una altra època, com pot ser que no li molesti si fins i tot quan s'endarrereix una hora li afecta.
Pel que fa a la imatge de marca. IKEA s'identifica amb els colors groc i blau.


Aquest és un anunci de Casa Tarradellas, una empresa d'embotits i precuinats com ara pizzes.
El target a qui va destinat és, en aquest cas a gent jove i adults amb adolescents a càrrec, tot i que es pot sobreentendre que el rang d'edat és molt més ampli. Va dirigit a ambdós sexes, amb un nivell socioeconòmic baix-mitjà. És evident que el tipus de persones a qui va dirigit aquest anunci és a gent que els agrada menjar, concretament pizza i no tenen temps per fer-ne una d'artesana, per exemple.
Els recursos que aparèixen en aquest anunci són de família normal, donant a entendre que tothom pot passar per una situació com aquesta i que la majoria comparteix estones així amb els seus. Per tant, també podriem afegir el fet de "sigues com la resta", tothom compra pizza tarradellas per estar millor.
Magnifica considerablement els problemes de la filla adolescent sobretot quan diu que era el amor de la seva vida, o quan decideix no sortir de la seva habitació mai més. A continuació ve la "solució fàcil" del pare, al no saber com afrontar aquesta situació proposa fer una pizza per "treure-li les penes" amb el menjar que li agrada a ella.
Fa ús de noves tecnologies, quan la filla entra a casa i està amb el mòbil, a més de mencionar que el seu xicot l'ha deixat a través d'aquest.
Transmet, d'una manera o una altra, tendresa, les ruptures amoroses d'adolescents i el no saber afrontar aquest tipus de situacions tan complicades.
Fa ús d'un eslogan, "com a casa, a cap lloc" donant a entendre que és el millor per reunions familiars i que és l'alternativa perfecta si no hi ha temps de cuinar, ja que aquestes pizzes estan com si haguessin estat fetes a casa.
Apareix un logo i els colors dominants són vermell i groc.


Aquest és un anunci d'una empresa de cotxes, KIA. 
El target a qui va dirigit és a persones majors de 18 anys que tinguin carnet de conduir, sense distinció de sexe. El seu nivell socioeconòmic ha de ser mitjà-alt a causa dels elevats costos que suposa comprar i mantenir un cotxe. El perfil de gent a qui els interessa atraure són persones que els agradi conduir amb certes comoditats  petits luxes que fan aquest cotxe diferent a altres.
Utilitza patrons ideals, principalment testimonis famosos, Rafa Nadal, a més de transmetre la idea de ser innovador i el·lit.
Fa crear una necessitat que no és bàsica, com l'obertura automàtica de les portes, per exemple.
També es té present la tendresa am l'aparició de dos nens a l'anunci parlant dels "superpoders" dels seus pares, tenint en compte recursos lingüístics com ara les exageracions.
No hi ha cap dubte en que es fa ús de noves tecnologies, avenços en cotxes que no tothom pot gaudir de les seves comoditats.
El logo consisteix en el nom de la marca, KIA. És simple i en color platejat am amb un toc modern.
També té un eslogan: "Dissenyat per sorprendre't", donant a entendre que cada cop aquests cotxes són més innovadors i es treballa amb tecnologia d'avantguarda per oferir al consumidor el millordel mercat.

lunes, 4 de diciembre de 2017

Producció d'imatge

1. Format horitzontal, primeríssim primer pla, línies dominants corbes, angulació frontal normal



2. Format vertical, primer pla, llum dura


3. Pla americà, composició terços, angulació picada frontal, llum difosa


4. Pla mig, composició clàssica, angle aberrant


5. Pla sencer, angle zenital


6. Angle nadir, color molt saturat


7. Pla general, línies rectes dominants, angulació 3/4


8. Primer pla, hi ha alguna cosa fora de camp, llum dura


9. Pla detall, composició a terços, angle contrapicat


10. Pla detall, angulació contrapicada frontal, poca profunditat de camp